A huszonegyedik században elengedhetetlen a számítógépek, és az online világ ismerete. Sőt, manapság már nemcsak a magánszemélyeknek, hanem a vállalatoknak, a vállalkozásoknak is fontos, hogy jelen legyenek a virtuális térben, hiszen csak úgy válhatnak fontos piaci szereplőkké, illetve csak úgy maradhatnak a megfelelő piaci pozícióban, ha problémamentesen, könnyen megtalálhatók, elérhetők az online felületeken is. Ennek első lépése a weboldal létrehozása. Persze ahhoz, hogy ez megtörténjen, szükség van egy tárhelyre, aki így ismeri, egy webtárhelyre – mely tulajdonképpen egy szerveren elkülönített lemezterület – ahová a honlap feltölthető lesz. Egy egyszerű példával élve, olyan a tárhely, mint egy üresen megvásárolt telek: az alap, amelyre építkezünk (persze mindenkinek olyan, és akkora, amekkorát szeretne és amilyet megengedhet magának). Ennek eléréséhez pedig érdemes egy tárhelyszolgáltatót felkeresni, hiszen jóval olcsóbb a tárhelyszolgáltató webszerverén működtetni a honlapot (ahol az összes elengedhetetlen kiegészítés használható), mint önállóan üzemeltetni egy saját szervert csupán a weboldal miatt. Dedikált szervert bérelni, illetve vásárolni egyetlen normál weboldal működtetéséért ugyanis felesleges pénzpazarlás. Ha számszerűsíteni akarjuk a különbséget, akkor mondhatjuk, hogy egy saját szerver havonta többszörösébe kerül egy webtárhely évente fizetendő díjának. Vagyis a tárhely szolgáltatás a legköltséghatékonyabb megoldás az online megjelenéshez, annál is inkább, mert a honlapokon felül jellemzően az online levelezéshez elengedhetetlen programok is adottak a tárhely szerverein, azaz a tárhellyel az e-mailek is problémamentesen küldhetők, fogadhatók.

Persze ahhoz, hogy a tárhely látogatókat hozzon, szükség van egy domain név kiválasztására is, ami tulajdonképpen azt jelzi, milyen típusú tartalom található a weblap mögött. Kvázi bemutatja a vállalatot, vállalkozást, illetve tevékenységi körének összegzését is jelezheti, aminek a honlapjára irányít. Az előző példánál maradva, ha a tárhely a megvásárolt üres telek, akkor a domain a telek címe, ami által odatalálnak a látogatók. A kiválasztott domain név egyébként többféle végződéssel jegyezhető be, ami tulajdonképpen azt jelzi, hogy milyen tevékenységi kör, vagy földrajzi terület tartozik a weblaphoz. Például a .com jellemzően magánszemélyek, vállalatok üzleti domainjének végződése, míg a .org végződés alapítványokat, egyesületeket jelöl. A .hu magyar, a .eu pedig Európai Uniós felhasználót jelent. Egy jól megválasztott domain név egyenes út lehet a megcélzott piaci szegmens eléréséhez. Persze ez önmagában még nem elég a sikerhez, fontos az is, hogy a tárhely szolgáltatás megfeleljen az elvárásoknak, vagyis a kapott online felület mindig rendelkezésre álljon, a kezelőfelületen az elektonikus levelezés, a szükséges adatbázisok, illetve az FTP elérések kialakíthatóak legyenek, és a domain is hibátlanul irányítson át a tárhelyre. Az pedig, hogy melyik a megfelelő tárhely, természetesen mindenkinek az egyéni igényei és lehetőségei határozzák meg, de a szolgáltatók természetesen -szükség esetén – segítenek is a döntésben. Első körben mindenképpen azt kell meghatározni, mekkora tárhelyre van szükség. Bár minden tárhelycsomag eltérő szolgáltatásokat tartalmaz, egy valamiben mindegyik közös, mégpedig abban, hogy biztos, hogy minden tárhelycsomag kínál valamekkora méretű tárhelyet. Ebben nagy a szórás, ugyanis léteznek kisebb, 100, 250 megabájtos, de vannak 30, 50 gigabájtos, és korlátlan tárhelyek is. 

Persze nem csak a méret a lényeg, hiszen számos egyéb tényezőt is figyelembe kell venni a választásnál, vagyis az is fontos, hogy a tárhelyekhez kapott egyéb szolgáltatások (honlapok száma, e-mail fiók méret, elérhető adatbázisok) maximálisan kielégítsék az ügyfél elvárásait. Éppen ezért különböző tárhelycsomagok találhatók a piacon, melyek kialakítása az ügyfelek egyedi igényei szerint történik, és ehhez mérten többféle kombinációt is kínálnak a szolgáltatók. Persze az a legfontosabb, hogy a felhasználó olyan válasszon, melyben mindent megkap, amire szüksége van. Van, akinek az a fontos, hogy több domain nevet is üzemeltethessen, és van, akinek a korlátlan e-mail használat a legértékesebb szolgáltatás. Sokaknak fontos lehet a webtárhely modulok típusa, vagy épp a kapcsolódó szolgáltatások megléte (úgymint az éjjel-nappali szupport, vagy a spam és vírus szűrés).

Ahhoz, hogy valaki a tárhelycsomagok rengetegében a számára megfelelőt válassza, először is bizonyos alapkérdéseket kell tisztáznia. Például azt, hogy HTML – azaz statikus – vagy PHP, esetleg más nyelvű – vagyis dinamikus – honlap üzemeltetéséhez használja e majd a tárhelyet. Az is megfontolandó, hogy szerver oldalon melyik futtatási háttér megfelelő számára. Vagyis fontos kérdés, hogy Java, .NET, PHP, vagy esetleg más környezetre van e szüksége. Lényeges továbbá, hogy kell e a tárhelyhez adatbázis kapcsolat és ha igen, milyen. Fontos azt is megfontolni, hogy mekkora lesz a várható tárhelyhasználat (elég, ha párszáz megabájt a korlát, esetleg több gigabájtnyi hely szükséges az üzemeltetéshez). A sávszélesség szintén kardinális kérdés, ugyanis van különbség egy élővideós weblap és egy blogbejegyzéssel foglalkozó oldal tárhelyszükségleteiben. Tisztázni kell azt is, hogy az oldallal kapcsolatban milyen látogatottságra kell majd számítani, vagyis naponta nagyjából mekkora lesz a forgalom a weblapon. Lényeges még az online levelezés várható mennyisége és tartalma (csatolt fotók, videók, egyéb dokumentumok méretei), illetve a domainhez kapcsolódó, igényelni szükséges e-mail címek száma is. Fontos az SLA (vagyis az éves elvárt rendelkezésre állás), ami tulajdonképpen azt mutatja, hogy mekkora éves szinten az az időtartam, mely alatt a weblap elérhetetlen lesz a látogatók számára. El kell döntenie a felhasználónak, hogy a tárhely szolgáltató által jelzett SLA szám elfogadható e számára. (Egy 99.9 százalékos ígéret például évi nyolc elérhetetlen órát jelent a honlapnak.) Ezen felül az is lényeges, hogy a vállal e a tárhely szolgáltató az ígért SLA átlépése esetére bármiféle garanciát, esetleg látogatókiesés miatti kárpótlás fizetését. Ha pedig minden alapkérdés tisztázásra került, akkor kerülhet sor a tárhely szolgáltatás kiválasztására.

Persze lényeges, hogy a kiszemelt szolgáltatást korrekt szolgáltató kínálja, hiszen a megbízhatóság rendkívül fontos. Annál is inkább, mert ahogy már említésre került, kiemelkedő fontosságú, hogy minden vállalat, vállalkozás megjelentesse magát az online térben (hiszen a huszonegyedik században a világháló a mindennapjaink része, és a fogyasztók is első körben itt tájékozódnak), amihez egy weblapra, és egy szerverre is szükség van, így érthető, hogy az ezekkel foglalkozó szolgáltatók száma jelentősen megemelkedett. Persze ez azt is jelenti, hogy jelentősen felhígult a piac, így nem árt gyanakvónak lenni, és érdemes óvakodni az ingyen kínált, vagy épp olcsó, de erősen korlátozott tárhelycsomagoktól, hiszen ezeknek sok esetben olyan gyenge a minőségük, hogy az a használatot teljesen ellehetetleníti, az azon üzemeltetett weblap sokszor túlzottan lelassul, vagy épp nem is működik. Ez persze azt fogja eredményezni, hogy látogatók, potenciális megrendelők morzsolódnak le. Arról már nem is beszélve, hogy ilyen esetben fennáll az adatvesztés, az adatokkal való visszaélés veszélye is. Az ingyenes tárhelyek szolgáltatói például bármikor törölhetik a felhasználóik adatait, éppen amiatt, mert a szervereiket ellenérték nélkül használják. Főként akkor teszik meg ez a lépést, ha adott honlap túlzottan nagy forgalmat produkál (emiatt pedig túlterheli a szervert), vagy épp akkor, ha egyáltalán nincs látogatottsága. Ezen felül az ingyenes tárhelyeknél gyakran alacsony szintű az uptime, ami azt eredményezheti, hogy az ügyfél weblapja napokig elérhetetlenné válik. Sőt, az is lehetséges, hogy az ingyenes használat, és az erős korlátozottság miatt a tárhelyszolgáltató reklámaival is meg kell barátkoznia a felhasználónak. Persze mindezek ellenére vannak olyan esetek, mikor egy ingyenes tárhely szolgáltatás is tökéletesen kielégíti a felhasználó igényeit. Például kiváló az ilyen ellenérték nélküli szolgáltatás azoknak, akik gyakorláshoz, alacsony látogatottságú, esetleg statikus, kevés szerverterhelésű HTML weblapok fenntartásához kívánják használni azt.

Ha azonban a felhasználónak ennél megbízhatóbb megoldásra van szüksége, de a költségvetése csak az olcsó tárhelycsomagot engedi meg, van lehetősége osztott webtárhelyet honlapja üzemeltetéséhez. A share hosting előnye, hogy kevés tőkebefektetést igényel, tökéletes az egyszerű, kis forgalmú honlapokhoz, könnyen beállítható és egyszerű a weblap felinstallálása is. Hátránya viszont, hogy adott honlap több másik honlappal kénytelen egy szerveren, illetve annak összes erőforrásán osztozni. Így a merevlemez, a memória, és a hálózat is közös. Épp emiatt fordulhat elő az, hogy a szerver túlterhelésekor nemcsak a probléma okozójának honlapját, hanem a többi, erről mit sem tehető felhasználó weblapját sem érik el látogatói. Ezen felül abban az esetben, ha a szervert feltörnék, kivétel nélkül az összes felhasználó adatai illetéktelen kezekbe kerülnek, és a támadók akár elérhetetlenné is tehetik a szerveren üzemeltetett valamennyi honlapot.

Bármely tárhely szolgáltatás is kerül kiválasztásra, annak megrendelése roppant egyszerű művelet, és – a huszonegyedik századi technikának megfelelően természetesen – online módon is történhet. Ebben az esetben az ellenértékről e-mailben díjbekérő érkezik, melynek kiegyenlítése után a tárhely automatikusan elérhetővé válik a megrendelőnek. Természetesen ennek eléréséhez szükségesek a belépési adatok, melyek a fizetést követően szintén online érkeznek. Manapság fontos tényező az idő is, mellyel a tárhely szolgáltatók is tisztában vannak, így a domainek regisztrációs ideje is rövidnek mondható, ugyanis egy új, .hu végződésű domain név regisztrációs ideje az adminisztrációt és a fizetést követő 1-2 munkanapon belül megtörténik, míg az új .eu, illetve egyéb nemzetközi jelöléseknél ez az időintervallum még ennél is rövidebb, csupán pár perc. Ha pedig nem új, hanem használatban lévő domain átirányításáról van szó, az maximum egy napot vesz igénybe. Persze a fenti regisztrációs időintervallumok alatt is lehet foglalkozni a honlap feltöltésével, hiszen közben is használható a kezelőfelület, így nincs elvesztegetett idő. Úgy is mondhatjuk, hogy a tárhelyre, – mint üres telekre – addig is folyamatosan építhetjük a megálmodott weblapunkat, – mint házunkat -, míg a domain, – mint lakcím – nincs teljesen bejegyezve.

Egyébként az sem árt, ha a megrendelő pontosan tudja, mi várható el egy tárhely szolgáltatástól. Fontos például a gyorsaság. Az, hogy a felhasználó már a megrendelést követően megérkező díjbekérő kiegyenlítése után azonnal elérhesse, és használhassa a szervert. Emellett lényeges az is, hogy a felhasználó biztonságban legyen, vagyis a tárhelyen lévő adatai, levelezései ne kerülhessenek illetéktelen kezekbe, jogosulatlanok semmiképp ne férhessenek hozzá a szolgáltatóra bízott személyes adatokhoz, dokumentumokhoz. A szolgáltatás folyamatos biztosítása szintén kardinális kérdés, mely a szerverek megbízhatóságán és gyorsaságán múlik. Itt helytálló a mondás, miszerint az idő pénz, ugyanis csak az maradhat a piac virtuális világában, akinek a honlapja gyorsan és problémamentesen elérhető, és a rákattintást követően rövid időn belül megjelenik, nem kell várakozni a weboldal betöltésére. Ehhez kapcsolódóan fontos, hogy olyan szervergépekkel rendelkezzen a tárhelyszolgáltató, amik nagy sávszélességgel, gyors adattovábbítással dolgoznak. Az is előny egy tárhely szolgáltatásnál, ha a rendszergazdák bármilyen – természetesen a témában felmerülő – kérdéssel kapcsolatban 0-24 órában felkereshetők, és a szakértelmükkel maximálisan támogatják az ügyfeleiket. És persze az is pozitívum, ha ár-érték arányban megfelelő szolgáltatásban részesül a megrendelő, sőt manapság a kézivezérlés lehetősége, vagyis a kapott felület önálló kezelhetősége, és egyszerű használata is egyre nagyobb hangsúlyt kap. Ennek az az oka, hogy az ügyfelek a rohanó mindennapokban is kényelmesen, közvetlenül a böngészőjükben tudják a tárhelyüket irányítani.